Vejledning til gruppearbejde ved hjælp af SharePoint og OneDrive
Med Microsoft SharePoint og OneDrive kan du dele filer, data, nyheder og ressourcer blandt gruppemedlemmer.
Oprettelse af websted i SharePoint:
- Åbn SharePoint fra office.zealand.dk (Se figur 1)

Figur 1
- På SharePoints startside, klik Opret websted. (Se figur 2)

Figur 2
- Vælg Teamwebsted (Se figur 3)

Figur 3
- Navngiv webstedet. Skift sprog hvis ønskes, dette kan ikke ændres efterfølgende. (Se figur 4)

Figur 4
- Tilføj medejere for administration af SharePoint sitet, samt medlemmer der skal have adgang til sitet. (Se figur 5)

Figur 5
Gør SharePoint site-indhold synlig i OneDrive mappen på din PC:
- Log på office.zealand.dk og åbn OneDrive. (Se figur 6)

Figur 6
- Under menupunktet "Delte biblioteker" i venstre kolonne vælges pågældende websted. (Se figur 7)

Figur 7
- Klik "Synkronisering" og dernæst "Synkroniser nu" og til sidst klik JA til anmodningen om at lade browseren åbne OneDrive på din PC. (Se figur 8, 9 og 10)
Figur 8
Figur 9
Figur 10
- Webstedet kan nu findes i OneDrive mappen på din PC. (Se figur 11)
Figur 11